کپی تریدینگ چیست؟

()

استراتژی کپی تریدینگ (Copy trading)، یکی از روش‎های سرمایه‌گذاری و سودآوری در بازار فارکس است که بدون نیاز به تجزیه‌وتحلیل بازار می‌توانید به سود برسید.

این استراتژی سرمایه‌گذاری در فارکس، به تریدر اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های معاملاتی تریدرهای حرفه‌ای و باتجربه را کپی و با همان الگو وارد معاملات فارکس شوند.

به‌زبان ساده‌تر، وقتی که یک تریدر در طول روز، هفته یا هر دوره زمانی دیگر معامله‌ای را انجام می‌دهد، شما می‌توانید با استفاده از روش کپی تریدینگ، دقیقاً همان کاری که آن تریدر انجام داده است را انجام دهید.

میرور تریدینگ (Mirror trading) یا معامله آیینه‌ای هم جزو استراتژی کپی تریدینگ محسوب می‌شود و جزء کلیدی این استراتژی معاملاتی است.

نکته مهم اینجاست که همه پلتفرم‌های معاملاتی و بروکرهای فارکس این قابلیت را به تریدرها ارائه نمی‌دهند.

بنابراین، اگر می‌خواهید اینگونه در فارکس معامله کنید، باید بروکر و پلتفرم مناسب این استراتژی را شناسایی و انتخاب کنید.

با همه این اوصاف، پرسش اصلی اینجاست که کپی تریدینگ چیست و چگونه عمل می‌کند؟

چه موانع و محدودیت‌هایی در این استراتژی معاملاتی وجود دارند؟

در این مطلب تخصصی از وب‌سایت بروکرزفا به‌سراغ Copy trading و ویژگی‌های مثبت و منفی آن رفته‌ایم.

 

کپی تریدینگ

کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ، بخشی از سوشال تریدینگ (Social trading) یا معاملات اجتماعی است و به تریدر این امتیاز را می‌دهد تا از استراتژی‌های تریدرهای دیگر، تقلید کنند.

این استراتژی به شما فرصت هماهنگ شدن با تریدرهایی که به آن‌ها و سبک معاملاتی‌شان علاقه‌مندید را می‌دهد.

این سبک معاملاتی باعث می‌شود به تریدرهایی که استراتژی‌هایشان با ترجیحات شما همخوانی دارند، نزدیک‌تر شوید و از سودآوری آن‌ها سود به‌دست بیاورید.

البته فراموش نکنید که استراتژی کپی تریدینگ، همه جزئیات یک سبک معاملاتی را اعم از ریسک‌پذیری، معیارهای عملکردی و سایر معیارها وارد سبد سرمایه‌گذاری شما می‌کند.

برای استفاده از این استراتژی کافی است، پلتفرمی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند را انتخاب و Copy trading را برای حساب معاملاتی‌تان فعال کنید.

پس از این کار، تریدر مورد نظرتان را هم انتخاب می‌کنید تا تصمیمات معاملاتی او به‌صورت یکپارچه در حساب معاملاتی شما هم اجرا شوند.

انعطاف‌پذیری Copy trading قابل تحسین است.

شما می‌توانید هر زمان که خواستید، استراتژی Copy trading را متوقف بسازید، مرزهای ریسک‌پذیری‌تان را مجدداً تنظیم و تریدر دیگری را برای الگوبرداری معاملاتی انتخاب کنید.

آیا copy trading قانونی است؟

استراتژی copy trading، در بیشتر کشورهای جهان قانونی است؛

البته تا زمانی که خود بروکر یا کارگزاری فارکس به‌صورت قانونی فعالیت کند و اصطلاحاً «رگوله» باشد.

در طول پروسه سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی از طریق بروکرهای رگوله، مراحلی برای افتتاح حساب معاملاتی وجود دارند که در مورد قانونی بودن کپی تریدینگ در کشور محل سکونت تریدر، مطمئن می‌شوند.

این نوع بروکرها پس از اطمینان در مورد اینکه استراتژی copy trading در کشور محل سکونت تریدر مجاز است، این قابلیت را در اختیار او قرار می‌دهند.

6 گام مهم برای انجام Copy trading

برای شروع کپی تریدینگ در دنیای معاملات فارکس، باید 6 مرحله زیر را به‌ترتیب رعایت کنید:

  1. بهترین پلتفرم کپی تریدینگ را که با نیازها و ترجیحات معاملاتی شما سازگاری دارد، مانند بروکر آلپاری را انتخاب کنید. پلتفرم‌های بسیاری در دسترس هستند که ویژگی‌ها، هزینه‌ها و مقررات مختلفی دارند. مطمئن شوید که پلتفرم مناسب را انتخاب کرده‌اید و بروکر مورد نظرتان از معاملات فارکس پشتیبانی می‌کند.
  2. یک حساب معاملاتی یا trading account افتتاح و آن را با مقدار پولی که برای کپی تریدینگ نیاز دارید، شارژ کنید.
  3. فهرست تریدرهای موجود برای کپی تریدینگ را بررسی و آن‌ها را بر اساس معیارهای مختلفی مثل عملکرد، سطح ریسک‌پذیری، طبقه‌بندی دارایی‌ها و غیره فیلتر کنید.
  4. مشخصات و آمار تریدر مورد نظرتان را بررسی و تاریخچه معاملات، استراتژی‌ها، ترکیب سبد سرمایه‌گذاری یا پرتفولیو آن را بررسی کنید.
  5. یک یا چند تریدر را برای گپی تریدینگ انتخاب کنید و تصمیم بگیرید که می‌خواهید چقدر پول یا سرمایه به هر کدام اختصاص بدهید. همچنین، می‌توانید برای محافظت از سرمایه‌تان، یک استاپ لاس (Stop loss) یا حد ضرر تعیین کنید.
  6. کپی تریدینگ را با توجه به تریدرهای منتخب خودتان شروع کنید و اجازه دهید تا به‌صورت خودکار از سبک معاملاتی تریدرها الگوبرداری کند. روی عملکرد آن‌ها نظارت کنید و از رخ دادن اتفاقات معاملاتی غافل نشوید. همچنین، شما می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی با تریدرها، پلتفرم مورد نظرتان یا سایر پلتفرم‌های کپی تریدینگ در ارتباط باشید.

 

کپی تریدینگ چیست

 

سیگنال‌های معاملاتی چیست؟

سیگنال‌های معاملاتی یا تریدینگ سیگنالز (trading signals)، هشدارها یا توصیه‌هایی‌اند که زمان خرید یا فروش یک جفت‌ارز خاص یا دارایی دیگر را در بازار فارکس نشان می‌دهند.

این سیگنال‌ها معمولاً توسط تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی یا ترکیبی از هر دو ایجاد می‌شوند. سیگنال‌های تجاری را می‌توان توسط متخصصان یا سیستم‌های خودکار مثل ربات‌ها یا الگوریتم‌ها ارائه کرد و قبل از کپی تریدینگ به‌کار گرفت.

سیگنال‌های معاملاتی توجه چه افرادی ارائه می‌شوند؟

ارائه‌دهندگان سیگنال‌های معاملاتی، افراد یا نهادهایی‌اند که این سیگنال‌ها را به ازای کارمزد یا حتی به‌صورت رایگان به تریدرهای دیگر ارائه می‌دهند.

این افراد می‌توانند سیگنال‌ها را از طریق پلتفرم‌های کپی تریدینگ، تحلیل‌گران، مربیان و تریدرهای حرفه‌ای جمع‌آوری کنند.

ارائه‌کنندگان سیگنال‌های معاملاتی معمولاً سطح تجربه بالا، تخصص و شهرت قابل توجهی دارند.

 

کدام بازارها برای کپی تریدینگ مناسب‌اند؟

معاملات Copy trading را می‌توان در هر مارکت یا بازاری که در پلتفرم مورد نظرتان در دسترس است، انجام داد.

با این حال، بعضی از بازارها بسته به مقدار نقدشوندگی، نوسانات، دسترسی و محبوبیتی که نسبت به سایرین دارند، برای استراتژی‌های کپی تریدینگ مناسب‌تر هستند.

می‌توانید این بازارها را با یک حساب آزمایشی یا دمو اکانت (demo account) امتحان کنید تا ببینید کدام‌یک با اهداف تجاری و معاملاتش ما مطابقت دارند.

معاملاتی فارکس شامل خرید و فروش ارزهای ارزشمند مثل یورو، دلار آمریکا و ین ژاپن و در قالب جفت‌ارزهایی مثل EUR/USD یا GBP/JPY هستند.

تریدرهای فارکس می‌توانند با پیروی از استراتژی‌های تریدرهای موفقی که به داده‌ها، اخبار، تحلیل‌ها و ابزارهای کاربردی بازار دسترسی دارند، با استفاده از کپی تریدینگ به سود برسند.

از جمله بازارهای معاملاتی دیگر به‌جز فارکس که می‌توان با استفاده از Copy trading در آن‌ها به سود رسید، می‌توان به بازار سهام، بازار کالا یا کامودیتی (Commodities)، شاخص‌ها، ارزهای دیجیتال، بازار ETF (صندوق‌های قابل معامله در بورس، CFDها و مشتقات اشاره کرد.

هر بازار معاملاتی، از ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خودشان برخوردارند که قبل از استفاده از Copy trading باید آن‌ها را در نظر داشته باشید.

 

ظهور Copy trading در بازارهای مالی

استراتژی Copy trading، در اواسط دهه 2000 و در نتیجه پیشرفتهای تکنولوژی و افزایش تفاضا برای تعامل اجتماعی بیشتر در بین تریدرها شکل گرفت.

از جمله عوامل مهمی که در افزایش محبوبیت کپی تریدینگ نقش داشتند، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی و مقرون‌به‌صرفه بودن: هر تریدری که به یک اینترنت پایدار و مقداری سرمایه دسترسی دارد، می‌تواند در بازارهای مالی شرکت و از استراتژی copy trading استفاده کند. همچنین، شما می‌توانید با یک حساب آزمایشی در پلتفرم یکی از بروکرهای مطمئن مثل بروکر آلپاری، بدون سرمایه‌گذاری به این استراتژی دسترسی داشته باشید.
  • تنوع منابع اطلاعاتی: در دسترس بودن و تنوع منابع اطلاعاتی که شامل داده‌های بازار، اخبار، تحلیل، آموزش و ابزار معاملاتی می‌شود، به رشد کپی تریدینگ و محبوبیت آن کمک کرده‌اند. این منابع معمولاً توسط یک بروکر رگوله یا کارگزاری قانونی فارکس همکاری می‌کنند تا اطلاعات ارائه‌شده توسط آن‌ها قابل اعتماد و به‌روز باشند.
  • جنبه‌های اجتماعی: کپی تریدینگ، تعامل و ارتباط بین تریدرها را افزایش می‌دهد و این اجازه را می‌دهد تا اعضای جامعه تریدرهای فارکس بیشتر به همدیگر نزدیک شوند. این ویژگی باعث شده است تا کپی تریدینگ باعث ایده‌پردازی، آموزش تریدرهای مبتدی از کارشناسان و مربیان و افزایش اعتمادبه‌نفس تریدرها شود.

 

کپی تریدینگ

 

تفاوت بین سوشال تریدینگ و کپی تریدینگ چیست؟

پلتفرم‌های سوشال تریدینگ (social trading) و لینک‌های کپی تریدینگ معمولاً به اشتباه و به‌جای همدیگر استفاده می‌شوند، اما اصلاً شبیه به هم نیستند.

استراتژی copy trading، یک نوع خاصی از سبک‌های معاملاتی است که شامل کپی کردن خودکار معاملات سایر تریدرها می‌شود.

هر 2 استراتژی سوشال تریدینگ و کپی تریدینگ، مزایا و ریسک‌های خاص خودشان را دارند. جالب است بدانید که گاهی حتی با وجود کپی کردن سبک معاملاتی یک تریدر موفق، باز هم ممکن است پولتان را از دست بدهید و سود نبرید.

این در حالی است که سوشال تریدینگ شامل ویژگی‌ها و فعالیت‌های معاملاتی مختلفی است که مهم‌ترینشان عبارت‌اند از:

  • به‌اشتراک‌گذاری معاملات، استراتژی‌ها، نظرات و دریافت فیدبک یا بازخورد توسط تریدرهای دیگر از طریق یک شبکه اجتماعی آنلاین
  • دنبال کردن و رتبه‌بندی سایر تریدرها بر اساس عملکرد گذشته، اندازه شهرت آن‌ها، سطح ریسکی که تحمل می‌کنند و سبک معاملاتی خاصی که دارند.
  • مشاهده و تجزیه‌وتحلیل تاریخچه معاملات، آمار، نمونه معاملات موفق و بررسی سایر تریدرها
  • دریافت و ارائه سیگنال‌ها، هشدارها و توصیه‌های معاملاتی در مورد CFDهای معاملاتی به سایر تریدرها
  • شرکت در مسابقات، تورنمنت‌ها یا چالش‌های مختلف با تریدرهای دیگر
  • ایجاد یا پیوستن به گروه‌ها و انجمن‌هایی که با اهداف و سلایق یک تریدر مطابقت دارند.

کپی تریدینگ، یک حالت غیرفعال و خودکار از معاملات فارکس است که به‌طور کلی شامل موارد زیر می‌شود:

  • تخصیص مقدار مشخصی پول یا سرمایه به سبک معاملاتی هر تریدر برای کپی کردن معاملات آن‌ها به نسبت مساوی
  • انتخاب یک یا چند تریدر برای کپی کردن سبک معاملاتی آن‌ها بر اساس عملکرد، سطح ریسک، سبک و شهرت آن‌ها
  • تنظیم یک دستور استاپ لاس یا توقف ضرر برای محافظت از سرمایه‌شان در صورت ضرر احتمالی
  • شروع و توقف کپی سبک معاملاتی تریدرها در هر زمان

3 ویژگی مهمی که یک پلتفرم کپی تریدینگ باید داشته باشد

پلتفرم‌ها و حساب‌های معاملاتی بسیاری در بازارهای مالی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها، بازارها، هزینه و مقررات خودشان را دارند.

با همه این اوصاف، نکته مهم اینجاست که همه پلتفرم‌ها به یک اندازه قابل اعتماد، مطمئن و کاربرپسند نیستند.

برای انتخاب بهترین پلتفرم معاملاتی برای Copy trading 3 ویژگی زیر را در هر کدام از آن‌ها جست‌وجو کنید:

 

1. اجرای معاملاتی قابل اعتماد

مهم‌ترین عامل برای استفاده از خدمات copy trading، قابلیت اطمینان از اجرای معاملات است.

بنابراین، مهم است، در مورد اینکه پلتفرم معاملاتی مورد نظرتان قابلیت انجام سریع، بدون تاخیر و دقیق کپی تریدینگ را دارد یا خیر، مطمئن شوید.

در غیر این صورت، ممکن است نتیجه متفاوتی نسبت به انتظاراتی که داشتید، نصیبتان شود.

برای اطمینان از اجرای قابل اعتماد پلتفرم مورد نظرتان برای استراتژی copy trading باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • سرعت و کیفیت اتصال به اینترنت و سرورهایی که معاملات را پردازش می‌کنند.
  • نقدینگی و نوسانات بازارها و ابزارهای معاملاتی که برای سیستم‌های مختلف ارائه می‌شوند.
  • کارمزد و کمیسیونی که برای هر معامله یا استفاده از پلتفرم دریافت می‌شود.
  • مقررات و شهرت پلتفرم و ارائه‌دهندگان آن که معمولاً یک بروکر رگوله یا مجاز مثل بروکر آلپاری از مقررات نظارتی مختلف و شهرت بیشتری برخوردار است.

 

کپی تریدینگ چیست

 

2. اطلاعات دقیق در مورد ارائه‌دهندگان سیگنال‌های معاملاتی

یکی دیگر از عوامل مهمی برای انتخاب پلتفرم مناسب برای انجام copy trading، در دسترس بودن و شفافیت اطلاعاتی است که توسط ارائه‌دهندگان سیگنال معاملاتی ارائه می‌شوند.

برای استفاده درست از استراتژی copy trading لازم است که تا حد امکان به داده‌ها و آمارهای مربوط به تاریخچه استراتژی‌های معاملاتی، عملکرد تریدرها، سطح ریسک، استراتژی، ترکیب پورتفولیو و سایر معیارهای مهم دسترسی داشته باشید.

برای دریافت اطلاعات دقیق در مورد ارائه‌دهندگان سیگنال‌های معاملاتی باید ویژگی‌های زیر را در پلتفرم مورد نظرتان دنبال کنید:

  • فیلتری که به شما اجازه می‌دهد جست‌وجوی خود را با معیارهای مختلفی مثل عملکرد، سطح ریسک، طبقه‌بندی دارایی و غیره محدود کنید.
  • پروفایلی که اطلاعات شخصی، بیوگرافی، استراتژی‌های معاملاتی و فعالیت‌های اجتماعی ارائه‌دهندگان سیگنال‌های معاملاتی را نشان می‌دهد.
  • داشبوردی که تاریخچه معاملات، آمار، ترکیب پورتفولیو و ویژگی‌های این‌چنینی را از ارائه‌دهندگان سیگنال‌های معاملاتی نشان می‌دهد.
  • یک کانال ارتباطی که به تریدر این امکان را می‌دهد با هر ارائه‌دهنده سیگنال معاملاتی تماس بگیرید یا فعالیت حرفه‌ای آن‌ها را دنبال کند.

 

3. پشتیبانی از مشتریان

سومین عامل مهم در انتخاب پلتفرم مناسب برای اجرای موفقیت‌آمیز  Copy trading، دسترسی آسان به بخش پشتیبانی مشتریان است.

هر تریدر به یک تیم حرفه‌ای و همیشه‌ پاسخگو نیاز دارد تا در شرایط حساس بتواند از آن‌ها سؤال بپرسد یا مشاوره دریافت کند.

برای اینکه مطمئن شوید، پلتفرم مورد نظرتان دارای واحد پشتیبانی امور مشتریان است، نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • روش‌ها و کانال‌هایی را که برای تماس با واحد پشتیبانی از مشتریان ارائه شده‌اند (اعم از شماره‌تلفن، ایمیل، لایو چت و غیره) امتحان کنید.
  • ساعات و روزهایی که برای پشتیبانی از مشتریان در دسترس هستند، بررسی کنید.
  • زبان‌هایی را که واحد پشتیبانی از آن‌ها برای ارتباط با مشتریان سرتاسر جهان استفاده می‌کند، بررسی کنید.
  • منابع و ابزار آموزشی که توسط پلتفرم یا شرکای تجاری آن ارائه می‌شود را با دقت چک کنید.

 

آشنایی با 7 پلتفرم مناسب برای Copy trading

وب‌سایت‌های معتبری از جمله Tradency، ZuluTrade و eToro به‌عنوان پیشگامان استراتژی copy trading در بازار فارکس شناخته می‌شوند.

با وجود اینکه بعضی از این شرکت‌های تجاری هنوز هم یک ارائه‌دهنده خدمات مستقل در حوزه معاملات هستند، بعضی دیگر در مسیر جدیدی قرار گرفته‌اند.

به‌عنوان مثال، شرکت eToro به یک کارگزاری یا بروکر فارکس تبدیل شده است.

در حال حاضر و به لطف تعاریف قانونی دقیق و فناوری‌های معاملاتی، کپی تریدینگ توسط پلتفرم‌های معتبر ارائه می‌شود. در ادامه، با 7 مورد از پلتفرم‌های مناسب برای Copy trading آشنا خواهید شد:

  • بروکر ای تورو (eToro)
  • بروکر آوا ترید (AvaTrade)
  • پلتفرم پپر استون (Pepperstone)
  • پلتفرم ونتیج (Vantage)
  • پلتفرم اف ایکس سی ام (FXCM)
  • پلتفرم تیک‌میل (TICKMILL)
  • بروکر آلپاری (Alpari Broker)

 

کپی تریدینگ

 

مزایا و ریسک‌های استفاده از Copy trading

استراتژی copy trading هم مثل همه استراتژی‌های معاملاتی دیگر، علاوه بر مزایا دارای یک‌سری محدودیت و ریسک هم است که باید با آن‌ها آشنا شوید. در ادامه با مهم‌ترین مزایا و ریسک‌هایی که در این استراتژی معاملاتی وجود دارند، آشنا خواهید شد:

مزایا و فواید استفاده از استراتژی copy trading:

  • برای تریدرهای تازه‌وارد قابل استفاده است و پیچیدگی خاصی ندارد.
  • نیاز به داشتن تجربه قبلی یا مهارت معاملاتی خاصی نیست.
  • به‌محض افتتاح یک حساب معاملاتی در یکی از بروکرهای معتبر می‌تواند حساب معاملاتی کپری تریدینگ را راه‌اندازی کنید.
  • حداقل مبلغ مشخصی برای واریز پول در حساب معاملاتی copy trading تعیین نشده است.
  • باعث صرفه‌جویی در زمان تریدر می‌شود.
  • بدون دخالت مستقیم تریدر و به‌صورت خودکار عمل می‌کند.
  • می‌توانید با استفاده از حساب آزمایشی یا دمو اکانت خود، استراتژی copy trading را تجربه کنید.
  • باعث تنوع در سبد سرمایه‌گذاری یا پورتفولیو می‌شود.
  • به‌جز فارکس می‌تواند معاملات مختلف در بازارهای مالی دیگر همچون سهام، بازار کامودیتی و غیره را هم کپی کنید.

ریسک‌ها و خطرات استفاده از Copy trading:

  • بدون ریسک نیست.
  • پلتفرم‌های معاملاتی ارائه‌کننده copy trading، هیچ ضمانتی در مورد موفقیت یا سودآوری با این استراتژی ارائه نمی‌دهند.
  • این استراتژی قدرت کنترل نوسانات بازارهای مالی را ندارد و ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید.
  • نیاز به پلتفرم قابل اعتماد و دقت لازم در اجرای استراتژی دارد.
  • کنترل تریدر را نسبت به حساب معاملاتی خود کاهش می‌دهد.
  • نیاز است، تریدرهایی که باید از سبک معاملاتی آن‌ها کپی‌برداری شود، به‌خوبی شناسایی شوند.

5 نکته کاربردی برای سودآوری در کپی تریدینگ

  1. پیش‌بینی تحرکات و نوسانات بازار در 100 درصد مواقع غیرممکن است. بنابراین، باید از تریدرهایی کپی کنید که از نظر آماری، وضعیت نسبتاً ثابتی را دنبال می‌‎کنند.
  2. در هنگام تجزیه‌وتحلیل عملکرد یک ارائه‌دهنده سیگنال معاملاتی، طیف گسترده‌ای از آمار و معیارهای مهم را مرور کنید.
  3. تعادل قابل توجهی را در سبد سرمایه‌گذاری‌تان ایجاد کنید. کپی تریدینگ به شما این توانایی را می‌دهد که انواع سبک‌های معاملاتی و دارایی‌های متنوع بازارهای مالی را در سبد سرمایه‌گذاری یا پورتفولیوی خود بگنجانید.
  4. مدت‌زمان مورد انتظار سرمایه‌گذاری‌تان را در هنگام کپی کردن سبک معاملاتی یک تریدر در نظر بگیرید. فراموش نکنید که استراتژی سرمایه‌گذاری تریدرهای موفق ممکن است به‌دلیل حجم سرمایه‌گذاری یا معیارهای دیگر به‌صورت روزانه تغییر کند.
  5. با تنظیمات پلتفرم مورد نظرتان برای مدیریت ریسک در کپی تریدینگ به‌خوبی آشنا شوید. کپی تریدینگ بدون ریسک نیست و مهم است که از قابلیت‌های محدودکننده ریسک مثل stop loss استفاده کنید. به‌عنوان مثال، می‌توانید میزان سرمایه در معرض خطر (capital at risk) را برای هر ارائه‌دهنده سیگنال که سبک او را کپی می‌کنید، سفارشی‌سازی کنید.

 

کپی تریدینگ چیست

 

آیا کپی تریدینگ برای معامله‌گران تازه‌کار خوب است؟

استراتژی copy trading، برای معامله‌گران یا تریدرهای تازه‌کار می‌تواند خوب باشد؛

البته به‌شرط اینکه اصول اولیه معاملات فارکس را بیاموزند و با حساب معاملاتی کپی تریدینگ مثل سایر حساب‌های معاملاتی برخورد کنند.

مبتدی‌ها همیشه باید قبل از معامله جدی با مبلغ بیشتر، استراتژی‌ها و معاملات کوچک‌تر را تجربه کنند و یاد بگیرند که چگونه می‌توان از یک حساب آزمایشی، یاد گرفت.

اینکه آیا کپی تریدینگ برای شما به‌عنوان یک تریدر مبتدی خوب است یا نه به ترجیحات، اهداف تجاری و تحمل ریسک شخص خودتان بستگی دارد.

باید پارامترهای ریسک/پاداش و قابلیت‌هایی مثل Stop loss را با دقت به‌کار بگیرید و بهترین پلتفرم برای copy trading را انتخاب کنید.

 

جمع‌بندی و چند نکته مهم

در این مقاله از بروکرزفا در مورد اینکه کپی تریدینگ چیست بحث کردیم، نحوه تشخیص بهترین پلتفرم معاملاتی برای این استراتژی را گفتیم و به مزایا و معایب آن هم پرداختیم.

کپی تریدینگ، روش خوبی برای کپی کردن سبک معاملات تریدرهای موفق و سرمایه‌گذاری خودکار است.

با این حال، معایب و محدودیت‌های خاصی هم دارد که قبل از استفاده از آن باید با آن‌ها آشنا شوید.

یادتان نرود که همیشه باید برای محافظت از سرمایه خودتان، از قابلیت حد ضرر یا Stop loss کمک بگیرید و در هر زمانی که کپی تریدینگ باعث ضرر مالی شد، آن را متوقف کنید.

همچنین، اگر تازه‌وارد هستید، بهتر است قبل از شروع copy trading، از یک حساب معاملاتی آزمایشی یا demo account برای یادگیری معامله با این استراتژی استفاده کنید.

litefinance.org

این نوشته چقدر برایتان مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کن تا امتیازت ثبت شود.

میانگین امتیاز / 5. تعداد رای:

امتیازی تا کنون ثبت نشده. اولین کسی باشید که امتیاز می دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *