حساب PAMM چیست؟ | سودآوری در فارکس با حساب پَم

()

حساب PAMM چیست؟

حساب PAMM یا به فارسی حساب پم، یکی از این ابزارها و خدماتی است که بعضی از کارگزاری‌ها مثل بروکر آلپاری (Alpari Broker) در اختیار معامله‌گران خود قرار می‌دهند.

بازارهای مالی، از جمله بازار فارکس، ویژگی‌های متفاوتی را در اختیار کاربران و تریدرهای خود قرار می‌دهند تا علاوه بر جذب آن‌ها در معاملات، از روش‌های مختلفی به کسب درآمد برسند.

در حساب معاملاتی PAMM، سرمایه‌گذاران و تریدرها با توافقات اولیه در پلتفرم کارگزاری، به‌صورت کاملاً ایمن و مطمئن همکاری می‌کنند.

در حساب PAMM، معاملات تریدر و مدیر حساب، کپی و در حساب سرمایه‌گذاران اجرا می‌شوند.

حساب PAMM، نوعی صندوق سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران است که توسط تریدرها مدیریت می‌شود.

اگر به‌دنبال سرمایه‌گذاری در بازار فارکس هستید، اما دانش و اطلاعات کافی در مورد نحوه فعالیت در این بازار ندارید، می‌توانید با مطالعه این مطلب با روشی جدید از کسب درآمد آشنا شوید.

استراتژی‌های هوشمندانه‌ای مثل استفاده از اکانت معاملاتی پم (PAMM) می‌تواند شما را از یک تریدر معمولی به یک تریدر حرفه‌ای و سرمایه‌ساز تبدیل کند که سرمایه‌گذاران به‌دنبال همکاری با او هستند.

در این مقاله تخصصی از بروکرزفا به این پرسش پاسخ می‌دهیم که حساب PAMM چیست و چه ویژگی‌های مهمی را در اختیار سرمایه‌گذاران و تریدرها قرار می‌دهد.

 

حساب پم چیست

 

حساب PAMM چیست و چرا محبوب است؟

اگر بخواهیم تعریفی درست از حساب معاملاتی پَم ارائه دهیم، باید بگوییم که PAMM، در واقع نوعی پلتفرم معاملاتی است که به تریدرها بدون نیاز به دانش، زمان و تجربه کافی از فارکس، معامله یک تریدر باتجربه را کپی می‌کنند تا دقیقاً مثل او به سود (زیان) برسند.

حساب معاملاتی PAMM مخفف عبارت کامل Percentage” “Allocation Management Module است و در بین کاربران ایرانی با عنوان «پَم» هم شناخته می‌شود.

حساب PAMM که در ترجمه تحت‌اللفظی فارسی با عنوان «ماژول مدیریت تخصیص درصد معاملاتی» معنی می‌شود، امکان اتصال چندین حساب معاملاتی به‌همدیگر را فراهم می‌کند.

به‌زبان ساده‌تر، این ابزار یا پلتفرم، شرایطی را فراهم می‌کند تا تریدرها بتوانند حساب معاملاتی خود را به حساب یک تریدر دیگر متصل کنند و از دانش، تجربه و مهارت او سود ببرند.

دلیل محبوبیت این استراتژی معاملاتی هم همین آسان بودن و سودآوری واقعی آن است.

 

حساب pamm

 

حساب معاملاتی پَم چه نوع سرمایه‌گذاری است؟

نکته مهمی که در مورد حساب معاملاتی PAMM وجود دارد، این است که هرچقدر یک تریدر فارکس سود بیشتری داشته باشد، بقیه تریدرها تمایل بیشتری برای اتصال به حساب او پیدا می‌کنند.

این فرصت باعث می‌شود تا تریدرها از طریق حساب PAMM به حساب معاملاتی تریدری که سود بیشتری می‌برد وصل شوند و به ازای سودی که با استراتژی او به‌دست می‌آورند، درصدی را به او بدهند.

حساب PAMM، در واقع نوع روش سرمایه‌گذاری منحصربه‌فرد است که سود زیادی را به سرمایه‌گذاران و تریدرها ارائه می‌دهد.

برای درک بهتر این استراتژی بد نیست که عملکرد آن را با یک مثال ملموس بررسی کنیم. فرض کنید، شما در زمینه سرمایه‌گذاری در بازار مسکن فعالیت می‌کنید و همکاری دارید که در معاملات املاک و مستغلات واقعاً موفق است.

همچنین، فرض کنید این فرصت وجود دارد که معاملاتتان را به همین همکار موفقتان بسپارید و سودتان را چندین برابر کنید.

تنها شرط این همکاری هم آن است که بخشی از سود معاملاتی خود را به همکار موفقتان بدهید که باعث سودآوری شما شده است.

حساب معاملاتی PAMM تقریباً چنین عملکردی دارد و شما را به آن همکار موفقتان متصل می‌کند.

حساب pamm چیست

حساب PAMM چگونه کار می‌کند؟

عملکرد یک حساب معاملاتی PAMM، واقعاً ساده است.

مدیر حساب PAMM، یک حساب باز می‌کند و مقدار مشخصی از سرمایه‌اش را که به‌عنوان “Manager’s Capital” یا «سرمایه مدیر» شناخته می‌شود، به این حساب اختصاص می‌دهد.

Manager (یا همان مدیر)، اصطلاحی است که به سرمایه‌گذار یا تریدر داده می‌شود تا همکاری از طریق حساب معاملاتی PAMM معنای بهتری پیدا کند.

مدیر حساب PAMM، سود معاملات را با سرمایه‌گذاران و بر اساس مبلغ مربوطه که در حین انجام معاملات سودآور سپرده‌گذاری کرده‌اند، به اشتراک می‌گذارد.

سرمایه‌گذاران، در واقع همان تریدرها یا افرادی‌اند که حساب معاملاتی خود را از طریق حساب PAMM به حساب «مدیر» متصل کرده‌اند و قرار است طبق توافق بین خودشان، به سود برسند و درصدی از سود را به «مدیر» بدهند.

 

یک مثال برای درک بهتر

یک سناریوی فرضی را تصور کنید که در آن، مدیر حساب PAMM، ده هزار دلار پول یا سرمایه در حسابش دارد.

او یک حساب PAMM در بروکر مورد نظرش افتتاح می‌کند و 2 سرمایه‌گذار با نام‌های بهار و رضا تصمیم می‌گیرند به او متصل شوند و به‌ترتیب 40 هزار و 50 هزار دلار سرمایه‌گذاری کنند.

با این اوصاف، حالا در مجموع 100 هزار دلار (10 هزار دلار مدیر + 90 هزار دلار بهار و رضا) در حساب PAMM جمع‌آوری شده است.

سود یا زیان حاصل از معاملاتی که مدیر حساب PAMM انجام می‌دهد، به نسبت در بین رضا و بهار تقسیم می‌شود.

اگر مدیر حساب PAMM، 10 هزار دلار سود کسب کند، 1000 دلار به خود مدیر، 4000 دلار به بهار و 5000 دلار به رضا تخصیص داده می‌شود؛

دقیقاً به همان مقداری که آن‌ها به موجودی حساب PAMM کمک کرده‌اند.

همچنین، اگر مدیر حساب PAMM، فقط با پول یا سرمایه یک سرمایه‌گذار و مثلاً با موجودی حساب 50 هزار دلاری معامله کند و 5000 دلار سود به‌دست بیاورد، مدیر درصدی از سود را بر می‌دارد و باقی را به سرمایه‌گذار می‌دهد.

 

pamm چیست

 

توافقات بین مدیر حساب پَم و سرمایه‌گذاران

سرمایه‌گذاران، کنترل نهایی حساب‌های خود را حفظ خواهند کرد و می‌توانند وکالت‌نامه‌ای که به مدیر حساب پَم واگذار شده است را پس بگیرند.

جالب است بدانید که در اصطلاحات حساب معاملاتی پَم، سرمایه‌گذار با عنوان موکل (Client) نامیده می‌شود و برای همکاری با مدیر حساب پم باید وکالت‌نامه‌ای (attorney) را تنظیم کند تا درصد سود و توافقات بین افراد را نشان دهد.

در نتیجه، مدیر حساب پَم، درواقع نوعی «موکل» است که از به‌نمایندگی از سرمایه‌گذاران یا موکلین خود (Clients) با سرمایه آن‌ها در بازار فارکس معامله انجام می‌دهد.

همچنین، سرمایه‌گذاران می‌توانند یک دستور توقف ضرر یا استاپ لاس (Stop-loss) خودکار هم تنظیم کنند.

این قابلیت باعث می‌شود تا به‌محض رسیدن معاملات به درصد مشخصی از زیان، از ادامه معامله توسط مدیر حساب پم جلوگیری شود.

در ضمن، مدیر حساب پَم می‌تواند این اختیار را داشته باشد که معاملات فارکس را یک‌شبه نگه دارد یا پوزیشن معاملاتی را در پایان روز و بر اساس ترجیحات سرمایه‌گذاران ببندد.

 

مدیر حساب معاملاتی پَم کیست؟

مدیر حساب PAMM، یک تریدر یا معامله‌گر باتجربه است که برای سرمایه‌گذاران و به نمایندگی از آن‌ها معامله می‌کند و درصدی از سود را طبق توافقی که از قبل شده است، از آن‌ها می‌گیرد.

سرمایه‌گذاران، نیازی به انجام معاملات ندارند و می‌توانند به تخصص، مهارت و تجربه مدیر حساب پَم تکیه کنند.

 

حساب پم

 

مزایا و معایب حساب معاملاتی PAMM

درک این نکته، مهم است که با وجود مزایای بسیار حساب معاملاتی پَم، ریسک‌ها و مخاطراتی هم وجود دارند که سرمایه‌گذاران باید با آن‌ها آشنا شوند.

جدول زیر نشان‌دهنده بعضی از مهم‌ترین مزایا و معایب حساب معاملاتی پم است.

مزایا معایب
دسترسی: حساب معاملاتی پم به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به دانش یا تجربه دقیق در معاملات فارکس شرکت کنند و سود به‌دست بیاورند. وابستگی به مدیر حساب PAMM: موفقیت سرمایه‌گذاری با تکیه بر این حساب معاملاتی در فارکس، به‌شدت به مهارت‌های مدیر و تصمیمان تجاری او بستگی دارد.
سودآوری: در صورت موفقیت مدیر حساب PAMM، معاملات فارکس سودآوری قابل توجهی خواهند داشت. احتمال ضرر: خطر از دست دادن همه یا بخشی از سرمایه در صورت انجام معاملات ناموفق توسط مدیر وجود دارد.
تنوع: استفاده از این نوع حساب معاملاتی در فارکس، به تنوع سبد سرمایه‌گذاری یک سرمایه‌گذار کمک می‌کند. عدم کنترل: سرمایه‌گذاران، کنترل محدودی بر استراتژی‌های سرمایه‌گذاری دارند.
استفاده بهینه از زمان: سرمایه‌گذاری با استفاده از حساب معاملاتی PAAM، نیازی به صرف زمان برای معامله ندارد. کارمزد مدیر: معاملات سودآور حساب پَم، مشمول پرداخت درصدی از سود معاملات به مدیر هم می‌شود. این اتفاق می‌تواند بازده خالص سودآوری در معاملات فارکس را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.
انعطاف‌پذیری: سرمایه‌گذاران می‌توانند از بین مدیران حساب‌های PAMM، مدیر مورد نظرشان را با توجه به میزان تحمل ریسک و بازده مورد انتظارشان انتخاب کنند. ریسک‌های بروکر یا کارگزار: ریسک‌های مربوط به اعتبار، رگوله بودن یا قابلیت اطمینان به حساب‌های معاملاتی بروکر هم در بین ریسک‌های مربوط به حساب معاملاتی PAMM وجود دارند که نباید از آن‌ها غافل شد.
مثال حساب پم

برای درک مزایا و معایب حساب معاملاتی PAMM، یک مثال ساده را در نظر بگیرید.

به‌عنوان مثال، امیر یک سرمایه‌گذار بی‌تجربه است که به‌جای انجام معاملات فارکس به‌تنهایی، ترجیح می‌دهد از یک حساب PAMM که توسط یک تریدر باتجربه فارکس مدیریت می‎شود، استفاده کند.

پس از گذشت یک‌سال، امیر متوجه می‌شود که سرمایه‌گذاری اولیه او بازده قابل توجهی را به‌همراه داشته و این، نشان‌دهنده مزایای بالقوه حساب پَم است.

با این حال، حساب‌های پَم بی‌خطر و بدون ریسک نیستند.

اگر مدیر حساب PAMM، معاملات ناموفقی را انجام دهد، بخشی از سرمایه و حتی همه آن از دست می‌رود.

به‌عنوان مثال، امیر در یک حساب PAMM سرمایه‌گذاری کرده، اما مدیر حساب چندین معامله ضعیف و ناموفق انجام داده است.

همین مسئله باعث شده است تا 20 درصد از سرمایه اولیه امیر از دست برود.

این مسئله، اهمیت انتخاب مدیر PAMM را برای به‌دست آوردن سود بیشتر نشان می‌دهد.

 

مقایسه حساب PAAM با سایر روش‌های سرمایه‌گذاری

حساب پَم، تنها گزینه سرمایه‌گذاری برای افراد علاقه‌مند به فارکس نیست.

روش‌های سرمایه‌گذاری دیگری از جمله، تریدینگ انفرادی (Individual trading)،  LAMM (مخفف عبارت Lot Allocation Management Module) و MAM (مخفف عبارت Multi-Account Manager) از جمله روش‌های جایگزین حساب پَم محسوب می‌شوند.

سرمایه‌گذاران با استفاده از استراتژی تریدینگ انفرادی، می‌توانند معاملاتشان را به‌تنهایی انجام دهند، اما برای این روش به دانش، تجربه و مهارت نیاز دارند.

این گزینه، بیشترین کنترل را در اختیار تریدر قرار می‌دهد، اما به درک عمیقی از بازار فارکس نیاز دارد.

به‌عنوان مثال، محمدرضا یک تریدر باتجربه است و روش تریدینگ انفرادی را ترجیح می‌دهند؛

چونکه از تجزیه‌وتحلیل روندهای بازار فارکس و تصمیم‌گیری برای سرمایه‌گذاری خود لذت می‌برد.

محمدرضا در طی یک‌سال، 15 درصد سود از سرمایه‌گذاری خود به‌دست می‌آورد و این، یکی از مزایای منحصربه‌فرد تریدینگ انفرادی است.

از طرف دیگر؛ حساب‌های معاملاتی MAM و LAMM هم مثل حساب پم به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا از مهارت‌های معامله‌گران یا تریدرهای باتجربه بهره‌مند شوند.

با این حال، این حساب‌های معاملاتی در نحوه تخصیص سود معاملات به سرمایه‌گذاران، با همدیگر تفاوت زیادی دارند.

حساب‌های MAM، سود معاملات فارکس را بر اساس مانده‌حساب سرمایه‌گذار تخصیص می‌دهند.

این در حالی است که حساب‌های LAMM، سود معاملات را در اندازه‌های لات (lot) ازپیش‌تعیین‌شده تخصیص می‌دهند.

جهت یادآوری: مفهوم لات در فارکس به‌معنای واحد استاندارد معاملاتی است. این واحد، در معاملات معمولی بازار فارکس برابر با 100 هزار واحد پولی از ارز مورد نظر است. به‌عنوان مثال، یک لات از یورو، در واقع 100 هزار یورو محسوب می‌شود.

 

حساب pamm چیست

 

انتخاب یک حساب PAAM برای سرمایه‌گذاری

انتخاب حساب پَم مناسب، گامی مهم در سرمایه‌گذاری بازار فارکس محسوب می‌شود.

در هنگام انتخاب یک مدیر PAMM، مهم است که تاریخچه معاملات، سطح ریسک، ساختار کارمزد و درصد سود دریافتی و مهارت‌های ارتباطی او با سرمایه‌گذاران را در نظر بگیرید.

بعضی از حساب‌های معاملاتی PAMM، از ویژگی‌های مهم گزینه استاپ لاس (Stop-loss) برخوردار هستند و به محافظت از سرمایه شما کمک می‌کنند.

به‌عنوان مثال، فرض کنید شکیبا به‌دنبال سرمایه‌گذاری در یک حساب معاملاتی PAMM است.

او درباره مدیران مختلف حساب پَم تحقیق می‌کند و عملکرد معاملاتی، استراتژی‌ها و درصد سود دریافتی هر کدام را با دقت در نظر می‌گیرد.

او، در نهایت مدیری را انتخاب می‌کند که به‌خوبی با سرمایه‌گذاران ارتباط برقرار می‌کند، سوابق خوبی دارد و سطح ریسکش با سطح تحمل ریسک مورد نظر شکیبا مطابقت دارد.

 

آموزش مختصر افتتاح حساب پَم در بروکر

برای شروع سرمایه‌گذاری در حساب معاملاتی PAMM، کافی است که مراحل زیر را در نظر بگیرید.

  1. ثبت‌نام: به یکی از بروکرهای رگوله و مطمئن مثل بروکر آلپاری متصل شوید و حساب معاملاتی PAAM را افتتاح کنید.
  2. انتخاب مدیر: مدیران مختلف حساب‌های پَم را با توجه به سوابق معاملاتی، سطح ریسک و مقدار کارمزدی که می‌گیرند، تحلیل و بررسی کنید.
  3. سرمایه‌گذاری: پس از انتخاب مدیر PAAM مورد نظرتان، تصمیم بگیرید که چقدر می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید.
  4. نظارت و سودآوری: بر سرمایه‌گذاری خود نظارت داشته باشید و به‌طور منظم با مدیر حساب ارتباط برقرار کنید.

 

5 فاکتور مهم برای انتخاب مدیر حساب

برای انتخاب یک مدیر مناسب PAMM، باید چندین فاکتور را در نظر بگیرید.

این فاکتورهای 5 گانه به‌ترتیب عبارت‌اند از:

 

1. مدت‌زمانی که از ایجاد حساب پَم گذشته است

بررسی کردن مدت‌زمانی که از تاریخ افتتاح حساب PAMM گذشته است، یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب مدیر پَم است.

در ابتدا باید این موضوع را بررسی کنید و ببینید چه مدتی از افتتاح حساب پم توسط مدیر می‌گذرد و چقدر در این زمینه تجربه دارد.

هرچقدر، زمان بیشتری از افتتاح حساب PAMM توسط مدیر گذشته باشد، شانس بیشتری برای موفقیت دارد و صحت عملکرد او در معاملات فارکس تأیید می‌شود.

پیشنهاد بروکرزفا: با توجه به تجربه‌ای که در زمینه معاملات فارکس و حساب‌های PAMM، داریم پیشنهاد می‌کنیم که حساب‌های زیر 6 ماه را برای همکاری با مدیر PAMM انتخاب نکنید.

 

2. به حداکثر دراودان (the Maximum Drawdown) توجه کنید

بعد از اینکه حساب یک مدیر PAMM را بر اساس قدمت آن فیلتر کردید، مفهوم the Maximum Drawdown یا حداکثر افت سرمایه را در نظر بگیرید.

این مفهوم، نشان‌دهنده حداکثر ضرری است که مدیر حساب پَم در طول معاملاتش تجربه کرده است.

شاخص the Maximum Drawdown، تفاوت بین اوج و فرود سودآوری تریدر و بیشترین سرمایه ازدست‌رفته او را در معاملات متوالی نشان می‌دهد.

رقم این شاخص مهم، تعیین‌کننده میزان ریسکی است تریدر در سرمایه‌گذاری‌هایش با آن مواجه شده است.

بنابراین، اگر مقدار این شاخص در حساب معاملاتی مدیر PAMM بالا بود، یعنی این تریدر سرمایه زیادی را در طول معاملاتش از دست داده است و همکاری با او احتمالاً ریسک بالایی دارد.

 

3. مقدار سودآوری بالقوه را در نظر بگیرید

پس از فیلتر کردن مدیر PAMM بر اساس قدمت حساب و مقدار the Maximum Drawdown، میزان سود بالقوه معاملات او را بررسی کنید.

انتخاب حساب‌های PAMM، بر اساس سودآوری آن‌ها به استراتژی سرمایه‌گذاری هر شخص بستگی دارد.

به‌طور کلی، آن دسته از حساب‌های معاملاتی PAMM که نسبت حداکثر کاهش سود یا the Maximum decrease آن‌ها بیشتر از 1:3 نیست، نشان‌دهنده بهترین عملکرد تریدر در معاملات فارکس است.

 

4. به ارزش فعلی یا حقوق صاحبان سهام مدیر PAMM توجه کنید

در هنگام انتخاب حساب معاملاتی PAMM، باید به ارزش مدیر حساب پَم (the value og the PAMM Manager) توجه کنید.

طبیعی است که هرچقدر ارزش حقوق صاحبان سهام بالاتر باشد، مدیر حساب پَم، ریسک بیشتری را در طول معاملاتش متحمل می‌شود.

ارزش مدیر PAMM باید همراه با کل موجودی حساب پَم (مجموع سرمایه سرمایه‌گذاران + کارمزد مدیر PAMM) در نظر گرفته شود. در این شرایط، بهتر است ارزش مدیر پم به‌کمتر از 10 درصد موجودی کل سرمایه حساب نرسد.

 

5. حقوق صاحبان سهام و سرمایه‌گذاران را بررسی کنید

فراموش نکنید که هرچقدر وجوه و سرمایه تحت مدیریت حساب PAMM بیشتر باشد، سطح اطمینان سرمایه‌گذاران هم بالا می‌رود.

به‌زبان ساده‌تر، وقتی سرمایه‌گذاران ببینند مقدار سرمایه در یک حساب پَم خیلی زیاد است، برای سرمایه‌گذاری در آن حساب ترغیب می‌شوند.

این رفتار نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بزرگ با توجه به مجموع سرمایه‌ای که در یک حساب پم جمع‌آوری شده است، به مدیر آن حساب اعتماد می‌کنند.

 

نقش بروکرها در ارائه حساب PAMM چیست؟

بروکرها یا کارگزاران فارکس، بستری امن برای مشارکت سرمایه‌گذاران و تریدرها در حساب‌های PAMM فراهم می‌کنند.

همچنین، سرمایه‌گذاران و مدیران حساب‌های PAMM در فضای بروکرها می‌توانند با همدیگر ارتباط داشته باشند.

در چنین فضایی، سرمایه‌گذاران با تجزیه‌وتحلیل حساب‌های مختلف پَم می‌توانند مدیران مورد نظرشان را انتخاب کنند.

تریدرها و سرمایه‌گذاران، باید در انتخاب کارگزار یا بروکر برای استفاده از حساب پَم دقت کنند؛

زیرا در صورت بروز مشکل در انجام معاملات حساب PAMM، هر دو طرف معامله ضرر می‌کنند.

از جمله نکات مهم بروکرها در ارائه خدمات حساب‌های PAMM می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • سرعت پایین در انجام معاملات حساب‌های زیرگروه (sub-group accounts)
  • فعال‌سازی معاملات با تأخیر
  • ارائه قیمت و کارمزد متفاوت برای تریدرها و حساب‌های زیرگروه
  • فعال نشدن معاملات در زمان نوسانات زیاد بازار فارکس

با انتخاب یک بروکر مطمئن و رگوله مثل بروکر آلپاری، تریدرها و سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون نگرانی از سرعت و امنیت معاملات، حساب PAMM خود را افتتاح کنند و به سود برسند.

 

کلام آخر در مورد حساب معاملاتی پَم (PAMM)

در این مقاله تخصصی از مجموعه بروکرزفا گفتیم که اکانت PAMM، یک پلتفرم معاملاتی برای ورود به بازار فارکس است.

حساب معاملاتی پَم، بیشتر برای افرادی مناسب است که زمان، دانش یا اطلاعات کافی را در مورد معاملات فارکس ندارند و صرفاً می‌خواهند با استفاده از تجربه یک تریدر حرفه‌ای به سود برسند.

این پلتفرم، نشانه‌ای از ورود تکنولوژی به دنیای معاملاتی فارکس است و تریدر می‌تواند با ایجاد حساب PAMM، به یکی از تریدرهای مجرب فارکس (به‌عنوان مدیر اکانت) متصل شود و معاملاتش را عیناً کپی کند.

یکی از مهم‌ترین نکات برای موفقیت در سرمایه‌گذاری از طریق حساب پَم، انتخاب یک بروکر رگوله و معتبر مثل بروکر آلپاری (Alpari Broker) است که فضای لازم برای مدیر و سرمایه‌گذار PAMM را فراهم می‌کند.

برای دریافت مشاوره و ورود به دنیای فارکس از طریق حساب معاملاتی PAMM، می‌توانید از طریق ایمیل و پل‌های ارتباطی مجموعه بروکرزفا با ما در ارتباط باشید.

راستی نظر شما در مورد این نوع سرمایه‌گذاری و سودآوری در بازار فارکس چیست؟

به‌نظر شما مهم‌ترین نقطه قوت و نقطه‌ضعف حساب پم چیست؟ برایمان زیر همین مطلب، کامنت بگذارید!

fxtrendo.com

این نوشته چقدر برایتان مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کن تا امتیازت ثبت شود.

میانگین امتیاز / 5. تعداد رای:

امتیازی تا کنون ثبت نشده. اولین کسی باشید که امتیاز می دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *